نکات کوتاه کردن موی سر

همه می دانیـد که برای دادن تغییر به ظاهرتان بهترین و
سریعترین راه رفـتـن بـه سـلـمـانی و تـغـییر مدل موهای
سرتان است. اما آیا میـدانید چــطور این کار را بکنید؟ به
این سه سوال صـادقـانـه جـواب دهـیـد. هـر چـنـد بـه یاد
داشـتـه باشید که اگر پاسخ شما به هر سه این سوالها
مثـبـت بـاشـد، احـتـمالاً مشـکـلاتی وجــود دارد. ( نگران
نباشید، ما به شما کمک می کنیم.)

 

  • آیا بعد از آخرین مرتبه رفتن به سلمانی گریه کردید؟
  • آیا با این که می خواستید موهایتان بلند باقی بماند، آنها را فر کرده اید؟
  • آیا فکر می کردید که آرایشگرتان پس از انجام کارش روی موهایتان از دیدن شما زیاد راضی نبوده است؟

نگران نباشید! این مسائل همیشه در سلمانی ها اتفاق می افتد. خوشبختانه، علاج دارد و مثل سایر مسائل در زندگی با گفتگو حل می شود. پس قبل از اینکه قرار بعدی را با آرایشگرتان بگذارید، این بایدها و نبایدها را بخوانید تا این بار به مدل موی رویاهایتان دست یابید.

نبایدها
ــــــــــــ

نباید هیچگاه در زمان بحران های جسمی و روحی به سلمانی بروید
اگر به طور ناگهانی عشقتان را از دست دادید، یا از کار اخراج شدید و یا با نزدیکترین دوستتان دعوا کردید، اصلاً وقت خوبی برای رفتن به سلمانی و تغییر مدل موهایتان نیست چون احساساتتان می تواند روی تصمیم گیری هایتان اثر بگذارد و مدلی انتخاب بکنید که بعدها پشیمان شوید.

نباید انتظار داشته باشید که آرایشگرتان بتواند فکرتان را بخواند
آرایشگرتان نمی تواند به شما بگوید که چه می خواهید. اگر واقعاً هیچ نظری ندارید، ابتدا برای مشاوره وقت بگذارید نه برای سلمانی. در طی مشاوره می توانید با دیدن مدل ها و عکس های مختلف و بیان نیازهایتان، مدل موی خود را انتخاب کنید.

نباید انتظار داشته باشید که این تغییر مدل یکباره موهای شما را به کلی تغییر دهد
یک سلمانی خوب ظاهرتان را خوشایندتر خواهد کرد. می تواند بافت طبیعی موهای شما را به بهترین حالت ممکن اش درآورد اما هیچگاه بافت مو، چهره یا زندگیتان را به کلی تغییر نخواهد داد.

نباید خود را درگیر جزئیات کارهایی کنید که آرایشگر روی موهایتان انجام می دهد
اگر شما فرق وسط باز می کنید و این مطلب را به آرایشگرتان هم گفته اید، به این معنی نیست که او باید اصلاح مویتان را هم از وسط شروع کند. به آرایشگرتان اطمینان کنید و به یاد داشته باشید که وقتی مدل موی موردنظرتان را به او اطلاع داده اید، بقیه کارها به عهده ی وی می باشد.

نباید هیچگاه دیر به آرایشگاهتان بروید
یکی از بهترین آرایشگرها می گفت که چقدر ممکن است دیر رسیدن مشتری همه برنامه های آرایشگر را به هم بریزد: "اگر ده دقیقه دیر بیایید، ده دقیقه دیگر هم لازم است که برای سلمانی آماده شوید، قهوه ای بنوشید و به محل مورد نظر بروید، و تنها استرس برای آرایشگر می ماند که چطور با نصف زمان نرمال بهترین اصلاح مو را برای شما انجام دهد."

نباید دوستانتان را هم با خود ببرید
وقت سلمانی برای شماست، نه دوستانتان.   آرایشگری می گفت: " اگر دوستان فرد در حین انجام سلمانی آنجا باشند، کارها به هم خواهد ریخت." همچنین باعث می شود که آرایشگر فکر کند نه تنها باید شما را راضی کند، بلکه باید کاری کند که همراهانتان هم راضی شوند. این واقعاً منصفانه نیست.

 

بایدها
ــــــــــــ 

باید از نظر فکری به خود آرامش دهید
خیلی بهتر است که در زمان اصلاح مو آرام، راحت، خونسرد و خالی از استرس باشید تا بهتر بتوانید با آرایشگرتان صحبت کرده و مدل موی موردنظرتان را برای او تشریح کنید.

باید عکس یا تصویر مدل موی موردنظرتان را با خود ببرید
همه آرایشگرهایی که ما با آنها صحبت کردیم عقیده داشتند که آوردن عکس بهترین راه برای بیان مقصودتان و تشریح مدل موی دلخواهتان است. حتی بعضی می گفتند آوردن عکس مدل موهایی که بدتان می آید و نمی خواهید هم بسیار مفید است. با این کار خیلی واضح تر علائقتان را بیان کرده و مدل موی موردنظرتان را به آرایشگر می فهمانید.

باید بعد از انجام سلمانی پیش دوستانتان بروید و شکل تازه موهایتان را به آنها نشان دهید
با این کار می توانید کمی پز داده و خودتان را نشان دهید و آنها را حیرت زده و غافلگیر کنید!

باید سر موقع یا حتی چند دقیقه زودتر سر قرار سلمانی حاضر شوید:  با این کار نه تنها به آرایشگرتان نشان می دهید که به وقت او احترام می گذارید بلکه می توانید به او برای انجام کارش وقت کامل را بدهید تا راحت تر شما را به مدل موی رویاهایتان برساند.

دلسوخته

 

چگونه جذاب فریبنده و دلربا باشیم ؟

 

فریبندگی یعنی اینکه بتوانید دیگران را به سوی خود جذب کنید. این خصلت اخلاقی به مرور زمان بدست می آید، از آنجایی هر یک از افراد در زمان تولد با میزان مختلفی جذابیت پا به این دنیا می گذارند می توان گفت که درصد بسیار زیادی از جذابیت اکتسابی است و با کمی تمرین به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. مانند رقصیدن هر چه بیشتر تلاش کنید، موفق تر خواهید بود. تلاش و توجه تمام و کمال به نیازها و خواست های دیگران می تواند به شما این اطمینان را بدهد که به چهره یک فرد جذاب تبدیل شده اید.

مراحل

1- طرز ایستادن خود را تصحیح کنید. اگر شرایط بدنی شما در حد مطلوب قرار داشته باشد، گویای این مطلب است که یک فرد با اعتماد به نفس بالا هستید، حتی اگر از درونتان هم یک چنین احساسی نداشته باشید. در زمان راه رفتن باید محکم و ثابت قدم بردارید. کمرتان کاملاً صاف باشد، و شانه ها به سمت عقب گرایش داشته باشند. شاید در ابتدا زمانیکه یک چنین وضعیتی را تمرین می کنید برایتان قدری عجیب و دشوار باشد، اما پس از سپری شدن چند روز به آن عادت پیدا می کنید.

2- ماهیچه های صورت را رها کنید. سعی کنید ماهیچه های صورتتان را رها کنید تا صورت، حالت طبیعی و دلپذیر خود را داشته باشد. با این چهره می توانید رو به دنیا کنید و به همگان بگویید که از هیچ چیز نمی هراسید.

 

 

 

 

3- ارتباط برقرار کنید. هنگامیکه با فرد دیگری روبرو می شوید، با چشم های خود با او ارتباط برقر کنید، سرتان را به نشانه تائید تکان دهید، لبخند بزنید و شادی خود را به او انتقال دهید. اصلاً نگران عکس العمل فرد مقابل نباشید و البته در عین حال باید به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

4- نام افراد را به خاطر بسپارید. زمانیکه برای اولین بار کسی را ملاقات می کنید سعی کنید که نام او را به خاطر بسپارید.  این کار برای خیلی از افراد دشوار است. زمانیکه نامشان را می گویند، آنرا چندین مرتبه با خود تکرار کنید تا نامشان در ذهنتان باقی بماند و سپس نام خود را نیز به آنها بگویید؛ به عنوان مثال سلام "سارا" من "مانی" هستم. زمانی هم که با آنها خداحافظی می کنید، باز هم سعی کنید چند مرتبه دیگر نام آنها را تکرار کنید تا به طور کامل در ذهنتان باقی بمانند. هر چقدر بیشتر نام آنها را تکرار کنید، بیشتر به یادتان می ماند و طرف مقابل هم احساس می کند که او را بیشتر دوست می دارید و احتمال این امر که با شما بیشتر گرم بگیرد افزایش پیدا می کند.

5- به دیگران علاقمند باشید. اگر شما یکی از آشناهای قدیمی را ملاقات کردید به عنوان مثال یک همکار، همکلاسی، دوست یکی از دوستان و ... در مورد خانواده و علاقمندی های جدید آنها سوالاتی مطرح کنید. اسم افراد نزدیک به آنها را بپرسید و نام آنها را به خاطر بسپارید. مطرح کردن یک چنین مسائلی، موضوعات جدیدی برای صحبت کردن در اختیار شما قرار می دهد و آنوقت مجبور نیستید که تنها در مورد کار و کلاس های درسی با هم صحبت کنید. می توانید تا حدودی در مورد خودتان نیز صحبت کنید. در تمام طول بحث خودتان را علاقمند نشان دهید و نشان دهید که تمایل دارید به گفتگوی خود با او ادامه دهید.

6- گفتگو در مورد موضوعات مناسب. باید در مورد موضوعاتی صحبت کنید که طرف مقابل به آنها علاقه دارد، حتی اگر خودتان هم علاقه شدید به آنها نداشتید، بازهم این کار را ادامه دهید. به عنوان مثال اگر در یک جمع ورزشی قرار گرفتید، در مورد بازی دیشب یا گل کردن تیمی که به تازگی وارد لیگ شده صحبت کنید. اگر با کسانی هستید که به سرگرمی های مختلفی علاقمند هستند، می توانید در مورد سرگرمی های مورد علاقه آنها از جمله ماهیگیری، بافتنی، کوهنوردی، و سینما صحبت کنید.

هیچ کس از شما انتظار ندارد که در تمام زمینه ها یک متخصص باشید، باید به آنها بگویید که فقط به دلیل علایق شخصی است که تمایل دارید در مورد موضوعات مختلف با دیگران به بحث و گفتگو بنشینید. ذهن خود را باز کنید، اجازه دهید تا دیگران توضیحات لازم در مورد موضوعات مختلف را برای شما بازگو کنند. روراست باشید و به آنها بگویید که دانشتان در مورد برخی چیزها محدود است و بدتان نمی آید که چیزهای بیشتری در مورد آن مبحث یاد بگیرید.

7- به جای غیبت کردن دیگران را تکریم کنید. اگر در جمعی در حال صحبت کردن هستید که همه افراد به نحوی در مورد یک شخص بخصوص در حال غیبت کردن هستند، بد نیست شما چیزی در مورد آن بگویید که دوست می دارید. گفتن چیزهایی که در دیگران دوست می دارید می تواند 100% شما را تبدیل به یک فرد جذاب کند. در عین حال با این کار می توانید حس اعتماد دیگران را نیز به خود جلب کنید. همه اطرافیان به این نتیجه می رسند که شما هیچ وقت ایده ی بدی نسبت به دیگران ندارید. همه به این نتیجه می رسند که آبرویشان در دست شما محفوظ خواهد بود.

8- دروغ نگویید. شاید به دلایلی دروغ بگویید اما مدارک و شواهدی وجود دارد که بر خلاف گفته های شماست.  اگر به مریم بگویید که عاطفه را دوست دارید و به نسیم بگویید که عاطفه را دوست ندارید، مطمئن باشید که مریم و نسیم با هم صحبت می کنند، حرف های شما را با هم در میان می گذارند، و با این کار اعتبارتان را نزد آنها از دست خواهید داد، و از آن به بعد هم دیگر هیچ کس حرف های شما را باور نخواهد کرد.

9- با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید. این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی را بازی میکند. چیزهایی که خوشتان می آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آنها اشاره داشته باشید. اگر از کاری و یا از کسی خوشتان می آید راهی برای بیان آن پیدا کنید و فوراً به آن اشاره کنید. اگر برای انجام این کار بیش از اندازه صبر کنید، ممکن است حرف های شما قدری ریاکارانه جلوه کنند. زمانیکه احساس می کنید با تشویق های خود می توانید زمینه پیشرفت را برای آنها فراهم آورید، حتماً این کار را انجام دهید و از آنها تعریف کنید. اگر احساس میکنید که چیزی در مورد فردی تغییر پیدا کرده است (به عنوان مثال مدل مو، طرز لباس پوشیدن و .. به آن توجه کنید و چیزی را که در مورد آن خوشتان آمده، به زبان بیاورید. اگر مستقیماً سوالی می پرسید، با خوشرویی آنرا بیان کنید و سپس سوال خود را با یک تعریف بجا به پایان برسانید.

10- در پذیرش تعریف و تمجید مهربان باشید. این فکر را که برخی از تعریف و تمجید ها هدف خاصی را در پس خود دارند را از ذهن بیرون کنید. در قبول هر نوع تعریف و تمجیدی پرحرارت و علاقمند ظاهر شوید. خیلی بیشتر از گفتن یک "خیلی ممنون" ساده پیش بروید و آنرا با جملاتی نظیر: "خوشحالم که خوشت آمده" و یا "خیلی مهربانی که به این مورد اشاره کردی" همراه کنید. این عبارات خودشان می توانند به عنوان نوعی تعرف و تمجید در جواب تعریف های فرد مقابل به شمار روند. در عین حال باید دقت داشته باشید که برداشت بدی از تعریف های دیگران نکنید. به عنوان مثال اگر کسی به قصد تعریف از شما گفت: "نمیدانی چقدر دلم می خواست که من هم به اندازه تو ... بودم" شما نباید در جواب او بگویید من اصلاً هم یک چنین خصوصیتی را نداشته و ندارم و احساس می کنم که برداشت تو در این مورد غلط بوده و قضاوت نادرستی داشتی."

11- تن صدای خود را کنترل کنید. یکی از نکات ضروری که باید همواره به خاطر داشته باشید، ماهیت صحبت کردن است. برخی از افراد هستند که در درون خود احساس ناامنی می کنند و به راحتی نمی توانند تعریف و تشکر دیگران را پذیرا شوند. در مورد یک چنین افرادی بیشتر باید دقت کنید و روان و سلیس با آنها صحبت کنید. اگر تمایل داشتید به آنها بگویید که "امروز زیبا شده اید" تن صدایتان باید همانطوری باشد که می گویید: "امرور روز زیبایی است." هر گونه تغییر در تن صدا و نحوه بیان کردن آن، این شک را در آنها بوجود می آورد که گفته های شما از سر صدق و درستی نیست. می توانید برای تمرین، صدای خود را روی نوار ضبط کنید و چند مرتبه آنرا گوش کنید تا متوجه هر گونه تغییری بشوید. از خودتان سوال کنید که صدای شما نشان می دهد که از روی صداقت صحبت می کنید؟ تا زماینکه به یک عبارت خالصانه و صادقانه نرسیده اید، به ظبط کردن صدای خود ادامه دهید.

چند نکته

  • همیشه خونسرد باقی بمانید. قصد شما خوشحال کردن دیگران است و نباید به این موضوع فکر کنید که ممکن است آنها در قبال شما چه واکنشی نشان داده و چه خیال بافی هایی در ذهن خود انجام دهند. اگر این کار را انجام دهید، آنوقت تمام تاثیر این کار بر روی صورت شما نمایان خواهد شد، و تبدیل به فردی می شوید که فقط در پی راضی کردن اطرافیانش است. کسی که نیازهای شخصی اش را زیر پا می گذارد تا دیگران دوستش بدارند. باید همیشه به خاطر داشته باشید که مردم آنقدر کارهای متنوع دارند که نمی توانند که همواره به شما فکر کنند. بیشتر اوقات در مورد خودشان و کارهایی که باید انجام دهند، فکر می کنند.

  • میزان جذابیتی که می توانید بدست آورید، به میزان خلاقیت شما در تحسین کردن دیگران بستگی دارد. تعریف ها و تحسین های خود را با لحنی قاطع اما در عین حال شاعرانه بیان کنید. هیچ اشکالی ندارد که چند قطعه از قبل آماده شده را در ذهن داشته باشید تا در زمان تحسین کردن از فردی بیان کنید، اما افراد جذاب کسانی هستند که بتوانند در همان لحظه چیزی را ابداع کنند و نوآوری به خرج دهند. اگر ذهن شما خلاقیت داشته باشد و دائماً ابداع و نوآوری کنید، دیگر نگران تکرار مکررات هم نخواهید شد.

  • گاهی اوقات مجبور می شوید عقایدی را بیان کنید که شاید کمتر اتفاق می افتد دیگران نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشند. در چنین شرایطی می توانید این کار را با قدری شوخی بیامیزید. شوخی و خنده مانند قاشق پر از شکری هستند که به بیمار کمک می کنند دارو را راحت تر فرو ببرد.
  • همدلی یکی از ملزومات بی چون و چرای جذابیت است. باید بدانید که چه چیزهای اطرافیانتان را خوشحال میکنند و چه مواردی موجبات ناراحتی آنها را فراهم می آورند، آنوقت می توانید بهترین انتخاب را در مورد آنها داشته باشید.

  • اگر احساس می کنید که به یکباره نمی توانید عضلات صورت خود را رها کنید، می توانید این کار را از شانه های خود شروع کنید، اگر از جای اصلی خود بالاتر آمده باشند، نشان دهنده این مطلب هستند که شما قدری عصبی هستید. آنها را به سر جای خودشدان بازگردانید، ژست عمومی بدن خود را تصحیح کنید، نفس عمیقی بکشید و لبخند بزنید.

هشدار

  • از بحث و جدل بپرهیزید. حتی اگر نیمی از افراد با شما مواق باشند، باز هم شما نمی توانید جذابیت 100% پیدا کنید. چیزهایی که بر زبان می آورید باید برای تمام افراد خوشایند باشند. زمانی که احساس کردید دلتان می خواهد در یک بحث شرکت کنید، از خودتان بپرسید که: "آیا واقعاً لازم است که در همین لحظه، نظر خودم را مطرح کنم؟" اگر احساس می کنید که هیچ گونه الزامی در این کار وجود ندارد، بنابراین قدری بذله گویی کنید و مطرح کردن نظر خود را بگذارید برای یک وقت دیگر.

  • هیچ گاه به جوک هایی که خودتان تعریف می کنید، نخندید. این کار سیمای قشنگی ندارد. می توانید لبخند بزنید؛ همین کفایت می کند، اصلاً هم ناراحت نشوید اگر هیچ کس به آن نخندید. گاهی اوقات افراد متوجه جوک نمی شوند. این امر باید برای خود آنها ناراحت کننده باشد که متوجه منظور شما نشده اند. هدف شما صرفاً خوشحال کردن آنها بوده است.

  • هیچ گاه در مورد مسائل مختلف توضیح بیش از اندازه ندهید چون صرفاً ارزش گفته های خود را از بین می برید. این کار نشان دهنده این مطلب است که شما از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستید و به سختی می توانید باور کنید که دیگران حرف های شما را متوجه شده اند. همچنین ممکن است این سوء تفاهم را نیز ایجاد کند که شما به مخاطبان خود اعتماد ندارید و تصور می کنید که آنها متوجه منظورتان نمی شوند و خودتان قصد دارید به جای آنها تصمیم بگیرید. زمانیکه نکات غیر ضروری را از گفته های خود حذف می کنید، مردم با اشتیاق بیشتر به حرف های شما گوش می دهند. با این کار ممکن است که برای کسب اطلاعات بیشتر نیز وارد بحث شده و سوالاتی را مطرح کنند. باید اعتماد کنید که مخاطبانتان حساب دو دوتا چهارتا سرشان می شود.

  • برخی از افراد هستند که مقوله تکبر و جذابیت را اشتباه می گیرند. درحقیت باید دانست که تکبر نقطه مقابل جذابیت است. جذابیت حس رضایت دیگران را بر می انگیزد، اما تکبر فقط می خواهد حس رضایت فردی را برانگیزاند. تکبر افرادی را جذب می کند که در وجود خود ناامنی هایی دارند، اما جذابیت توانایی جذب تمام افراد را دارد.

دلسوخته

 

روش پاک کردن رنگ موی روشن

گاهی اوقات، حتی زمانی که خیلی مراقب هستید، متاسفانه رنگ موی جدیدی که استفاده می کنید، رضایت شما را جلب نمی کند. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه می توانید رنگ مویی را که دوست ندارید به طور کامل یا نسبی از روی موهای خود پاک کنید.

دستورالعمل

طرز پاک کردن رنگ موی روشن

مراحل

مرحله یک

اگر شما رنگ موی خود را در سالن آرایش گذاشته اید و از رنگ مورد نظر راضی نیستید، هر چه سریعتر باید آرایشگر خود را در جریان قرار دهید. او موظف است یک وقت جدید برای شما هماهنگ کند و دلیل نارضایتی شما را جویا شود و رنگ را ترمیم نماید. باید توجه داشته باشید که او هیچ مبلغ اضافی را بابت این کار نباید دریافت کند.

مرحله دو

زمانیکه رنگ موی شما از رنگ طبیعی موهایتان روشن تر باشد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که موهایتان را مجدداً رنگ کنید. زمانی هم که رنگ موها را تیره تر از رنگ اصلی موهای خود می کنید، می توانید آن را از بین ببرید، البته باید به خاطر داشته باشید که از بین بردن برخی از رنگ ها چندان ساده نبوده و هر کاری که کنید باز هم آثار آن بر روی موها باقی خواهد ماند.

مرحله سه

زمانیکه رنگ موها روشن تر از رنگ مورد نظرتان می شود، می توانید با استفاده از رنگی که یکی دو درجه تیره تر است، آنرا درست کنید. رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به دستور العمل روی جعبه از آن استفاده کنید.

مرحله چهار

اگر رنگ موی شما از آن چیزی که در نظر داشتید خیلی روشن تر شد، و یا اینکه اصلاً احساس کردید موهای روشن، مناسب شما نیستند و ترجیح می دهید همان رنگ موی تیره و طبیعی خود را داشته باشد، باید یک نکته جانبی را مد نظر قرار دهید. همه رنگ ها شامل چیزی به نام "رنگ دانه پایه" هستند. رنگ دانه پایه موهای بلوند، زرد است؛ قهوه ای روشن، نارنجی است؛ و قهوه ای تیره، قرمز می باشد. به این معنا که شاید بتوانید رنگ اصلی را از بین ببرید، اما رنگ دانه پایه تا مدتی بر روی موها باقی خواهد ماند. پس کاری که می کنید این است که باید رنگی را روی موهای خود قرار دهید که رنگ دانه پایه را کمرنگ کرده و یا از بین ببرد. برای این کار باید از رنگ سبز استفاده کنید، چرا که این رنگ ضد رنگ قرمز است. اگر می خواهید موهایتان هیچ گونه قرمزی نداشته باشند، باید مقداری رنگ سبز بر روی موها استعمال کنید. این کار برای مدت زمان کوتاهی موهای شما را خاکستری کرده و کمی تن سبزی به آن می دهد.

مرحله پنج

این مرحله قدری مهارت لازم دارد و به افراد غیر حرفه ای توصیه نمی شود. به شدت توصیه می شود که اگر قصد اصلاح رنگ موهای خود را دارید نزد یک آرایشگر بروید. اگر هم اصرار دارید که این کار را خودتان انجام دهید، حتماً با شرکت تولید کننده رنگ تماس گرفته و توضیحات لازم را از آنها دریافت کنید. به شخص مورد نظر توضیح دهید که از چه رنگی استفاده کرده اید و همچنین او را در جریان بگذارید که چه رنگی مد نظرتان بوده. نماینده خدمات پس از فروش اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مرحله شش

اگر موهای شما قهوه ای تیره است و قصد داشتید که آنها را بلوند کنید اما نتیجه رنگی که روی موهای خود گذاشته اید، نارنجی از آب درآمده، باید یک مرحله تصحیح رنگ را نیز انجام دهید. معمولاً افرادی که در خانه این کار را انجام می دهند، امکانات کافی در اختیار ندارند که بتوانند موهای خود را به یک رنگ بلوند زیبا در بیاورند و این کار سبب می شود که رنگ پایه نارنجی برای مدت ها روی موهای آنها باقی بماند.

مرحله هفت

زمانیکه یک چنین اتفاقی برای موهایتان می افتد دو کار می توایند انجام دهید: یا اینکه آنها را مجدداً تیره کنید یا اینکه روشن تر کنید تا رنگ نارنجی به طور کلی از میان برود. به هر حال در صورت بروز هر دو مورد به شما توصیه می کنیم که یا به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید یا از خدمات پس از فروش کارخانه رنگی که از آن استفاده کرده اید کمک بگیرید.

هشدار و توجه

  • استفاده مکرر از رنگ موهای مختلف در مدت زمان کوتاه می تواند به موها آسیب وارد کرده و آنها را خشک و شکننده کند. اگر موهای شما از انواع موهایی است که در حالت طبیعی هم خشک می باشد، باید پیش از رنگ کردن مجدد موها، یک دوره آنها را تقویت کرده تا دوام و زیبایی خود را از دست ندهند.

طرز پاک کردن رنگ موی تیره

مراحل

مرحله یک

اگر تصمیم داشتید که موهای خود را قدری تیره تر کنید، اما با یک فاجعه مواجه شدید، مطمئن باشید که راههای وجود دارد که می توانید این اشتباه خود را جبران کنید. برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید هر چه زودتر اقدام کنید. از بین بردن رنگ مو زمانی راحت تر است که از گذاشتن آن بیش از چند روز نگذشته باشد.

مرحله دو

می توانید از پاک کننده رنگ L'OREAL استفاده کنید. این پاک کننده اثر بسزایی داشته، رنگ را از روی موها پاک می کند، به رنک اصلی مو آسیبی وارد نساخته، و آنرا آماده رنگساژ مجدد می کند. این محصول حتی بر روی رنگ های دائمی نیز تاثیر گذار واقع خواهد شد.

مرحله سه

اگر احساس می کنید که رنگ دلخواه شما تنها چند درجه با آن رنگی که در نظرتان بوده اختلاف دارد، باید به شما اطمینان دهیم که به راحتی می توانید آنرا به دلخواه خود درآورید. اگر رنگی که مورد استفاده قرار داده اید، از انواع رنگ های موقتی باشد که به خودی خود از روی مو پاک می شود. این فرآیند را می توانید با شستن بیشتر موها تسریع بخشید.

مرحله چهار

اگر رنگ موی تیره ای که استفاده کرده اید، دائمی باشد، می توانید با استفاده از شامپوهای رنگی آن را از بین ببرید. می توانید از انواع محصولاتی که برای از بین بردن کلر از روی موهای شناگرها نیز تولید شده، استفاده کنید. این محصولات هر گونه پوششی را از روی رشته های مو پاک می کنند و این مطلب شامل رنگ دانه های پایه نیز می شود.

مرحله پنج

شامپوهای رنگی نمی توانند شما را به نتیجه دلخواه برسانند؟ از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. از قدیم این نوع شامپوها به عنوان ضد رنگ مورد استفاده قرار می گرفتند، همچنین اگر می خواهید هایلایت های روی موی خود را از بین ببرید باز هم می توانید از این نوع شامپوها استفاده کنید.

هشدار و توجه

  • اگر می خواهید موهای خود را تیره کنید، اما مطمئن نیستید که از نتیجه آن رضایت خاطر پیدا خواهید کرد یا خیر، بهتر است که در ابتدا از یک رنگ موقتی استفاده کنید. این محصولات رنگ های بسیار زیبایی را در اختیار شما قرار داده و در عین حال دائمی هم نیستند. می توانید با شستن در طی 4 تا 6 هفته آنها را به طور کامل از بین ببرید و اگر هم از آنها خوشتان آمد، از انواع دائمی شان استفاده کنید.

دلسوخته

 

ولنتاین

* ولنتاین یا همان روز عشاق هر ساله در سراسر جهان در 14 فوریه برابر با 25  بهمن  جشن گرفته میشود.

* سمبلهای ولنتاین شامل موارد زیر میباشد:

1- شکل یک قلب ساده و یا تیر خورده: از آنجـایـی کـه قـلب مرکز
احساسات عمیق،اصیل و پر شور است. قلب تیر خورده آسیب پذیری
عشق را نشان میدهد. هنگامی که شما از سوی معشوق خود طرد
میشود. قلب تیر خورده نشانه پیوند و اتحاد زن و مرد نیز میباشد.


2- کیوپید
(CUPID)
: کـه به شـکل یک کودک برهنه، فربه و
بالدار ترسیم میگردد. این کودک شیطان با لبخندی موذیانه
تـیـر و کمان نیز با خود حمل میکند. چنانچه یکی از تیرهای
این کودک به قلب فردی اصابت کند وی فورا عاشق میشود.
کـیوپید در واقع پسر ونوس الهه عشق و زیبایی در افسانه
های روم باستان  می بـاشد. معنی لغوی آن "آرزو " است.
کوپید برخی اوقات آمور
(AMOR) نیز نامیده میگردد. همتای
کوپید در افسانه های یونانی اروس (
(EROS نام دارد.


3- کبوتر،قمری و مرغ عشق:
این پرندگان
نماد وفاداری، پاکی و معصومیت هستند.

 

 

4- گل رز: گل سرخ شهبانوی گلهاست. نماد جنگ و صلح، عشق و
گذشت.




5- تور:
جنـس دستـمال خانم هـا را در گـذشـته تشـکـیـل
میـداده است. در زمــانهای دیرین رسم برآن بوده که هرگاه
دسـتـمال خـانمـی به زمیــن می افتاد مردی که متوجه آن
میشده بلافاصله آن را از زمین برداشته و به  زن میداد.








6- گره های عشق: از یک سری حلقه های در هم تنیده و بافته
شـده تشکـیـل یـــافته اند. این حلقه ها آغاز و پایانی ندارند و نماد
عشق جاودانی و پایدار است.




7- علامت"
X":این علامت به معنی بوسه در کارت های تبریک و نامه های روز ولنتاین است.

8- روبان قرمز: این رسم به زمانهای قدیم بازمیگردد که شوالیه ها
هنـگـامیکه عـازم جنـگ بودند نوار یا روسری از معشوقه خود دریافت
کرده و آن را به یادگار با خود میبردند.




* سالیانه بیش از یک میلیارد کارت تبریک ولنتاین در سراسر جهان رد و بدل میگردد که 85 درصد آنها توسط زنان خریداری میشود.

* سالیانه 50 میلیون گل رز و میلیونها جعبه شکلات در سالروز ولنتاین هدیه داده میشود که اغلب آنها را مردان خریداری میکنند.

* هدایای روز ولنتاین شامل: گل رز و یا دسته گل کوچک، شکلات، کارت تبریک ولنتاین، عروسک، شمع، یک نامه عاشقانه، یک قطعه شعر عاشقانه و یا هدیه کوچک.

 

 

 

 

 

 

 


 

* برای جشن گرفتن این روز به یک کافی شاپ و یا برای صرف شام به یک رستوران دنج بروید.

* رنگهای روز ولنتاین شامل قرمز، سفید و صورتی است.

* در خصوص تاریخچه و مبداء ولنتاین اختلاف نظر وجود داشته تا جایی که ولنتاین با افسانه در آمیخته است.

* هویت ولنتاین مبهم است. در کل 3 روایت در رابطه با ولنتاین نقل گردیده که به آنها اشاره میکنیم.

* جشنواره ای به نام LUPERCALIA که 15 فوریه  در رم باستان میان کافران متداول بوده است. لوپرکالیا جشن تطهیر و زمان خانه تکانی بوده است. در این جشن مشرکین از خدای LUPERCUS بخاطر محافظت از چوپانها و گله هایشان از گزند گرگها قدردانی میکردند. در این فستیوال بمنظور بزرگداشت FAUNUS خدای حاصلخیزی، باروری و جنگلها رومیان یک سگ و دو بز نر را قربانی کرده و از پوست آنها شلاق میساختند. مردان با این شلاقها به میان مردم رفته و به هر کسی که میرسیدند ضربه ای با شلاق به آنها میزدند. دختران  داوطلبانه برای شلاق خوردن صف میکشیدند. آنها اعتقاد داشتند که شلاق خوردن با تازیانه های ساخته شده از پوست بز باروری آنها را تضمین میکند. همچنین در این جشن طی بزرگداشت الهه ای بنام   JUNO FEBRUTA  زنان مجرد نامه های عاشقانه مینوشتند و درون گلدانهایی می انداختند. (و یا تنها نام خود را روی برگه ای مینوشتند) مردان مجرد روم نیز هر کدام یکی از این یادداشتها را از درون گلدانها بیرون کشیده و مشتاقانه بدنبال دختر نویسنده نامه میرفتند. (نوعی دوست یابی) این آشنایی ها اغلب به ازدواج می انجامید. این رسم تا قرن هجدهم ادامه داشت اما از آن به بعد مردان رم ترجیح دادند پیش از آشنایی زن را ببینند!

* کلیسای کاتولیک حداقل 3 قدیس بنام VALENTINE و یا VALENTINUS شناسایی کرده  که هر سه در روز 14 فوریه به شهادت رسیده اند.

* ولنتاین مقدس یک کشیش مسیحی بوده که در قرن سوم خدمت میکرده است. زمانی که امپراطور CLADIUS دوم بر روم حکمرانی میکرده. کلادیوس دریافت که مردان مجرد از آنجایی که همسر و خانواده ای ندارند (مردان متاهل حاضر به ترک همسر و خانواده خود نبودند) نسبت به مردان متاهل بیشتر به سربازی روی آورده و سربازان بهتر، کاراتر و جنگجو تری نیز میباشند. از همین رو ازدواج را برای مردان جوان غیر قانونی و ممنوع اعلام کرد. ولنتاین که این حکم را ناعادلانه و ظالمانه میپنداشت از فرمان کلادیوس سرباز زد. ولنتاین مخفیانه عشاق جوان را به عقد یکدیگر در می آورد. هنگامی که این عمل ولنتاین بر ملا گشت کلودیوس حکم اعدام وی را صادر کرد.

* خود ولنتاین نخستین فردی بود که برای اولین بار نامه ولنتاین را نگاشت. وی هنگامی که در زندان بسر میبرد دلداده دختر جوانی شد که دختر زندانبان وی بود. این دختر جوان  زمانی که ولنتاین در بازداشت بسر میبرد به ملاقات وی می آمد. در انتهای این نامه ولنتاین چنین نوشته بود: "از طرف ولنتاین تو." این عبارت کماکان در نامه های روز ولنتاین استفاده میشود.

* ولنتاین در روز 14 فوریه اعدام شد. تقریبا در سال 269 پس از میلاد. به گرامیداشت وی کلیسایی در سال 350 پس از میلاد  بنا گردید که پیکر وی نیز در آنجا دفن شده است. در واقع روز ولنتاین سالروز مرگ و خاک سپاری ولنتاین میباشد.

* پاپ  اعظم GLASIUS فردی بود که  روز 14 فوریه را، در سال 498 پس از میلاد، روز ولنتاین (ST. VALENTINE`S DAY) نام نهاد. در واقع وی این روز را جایگزین آیین کفرآمیز لوپرکالیا که مختص کافران بود کرد. وی در گلدانها عوض نام دختران اسامی مقدسین مسیحی را نهاد. و با این کار به لوپرکالیا تقدس بخشید. در این آیین مرد و زن هر دو یک نام قدیس را از گلدان بیرون میکشیدند که میبایست تا آخر سال خصوصیات اخلاقی آن قدیس را  الگو قرار داده  و در خود متجلی می ساختند.

* روایت دیگر: در دوران کلادیوس مسیحیت به شدت سرکوب میشد. ولنتاین نه تنها کشیش و مبلغ مسیحیت بود بلکه رهبر جنبش زیر زمینی مسیحیان نیز بود. اغلب کشیشها در این دوران زندانی و سپس اعدام گردیدند. ولنتاین پس از به زندان افتادن دختر نابینای زندانبان خود را شفا میدهد. کلادیوس پس از اینکه از این خبر مطلع میگردد به خشم آمده و دستور میدهد سر وی را از تنش جدا سازند.

* کهن ترین نامه و شعر ولنتاین توسط چارلز، دوک اورلئان نگاشته شد. وی زمانی که در سال 1415 و در قرن شانزدهم در زندان برج لندن در اسارت بسر میبرد این نامه را برای همسر خود نوشت.

* روایت دیگر حاکی از آن است که ولنتاین یک مسیحی بوده که عاشق کودکان بوده. اما از آنجایی که وی از پرستش خدایان سر باز میزده به زندان فرستاده میشود. اما کودکان که به وی علاقه مند بودند دلتنگ وی شده و برای وی پیامهای مهر آمیزی مینوشتند. این کودکان نامه ها را از لابه لای میله های زندان به درون سلول ولنتاین می انداختند. وی در سال 14 فوریه 269 پس از میلاد  اعدام شد.

* برخی هم روز ولنتاین را به باور مردمان انگلیس و فرانسه قرون وسطی نسبت میدهند. آنها اعتقاد داشتند که پرندگان در روز 14 فوریه جفت خود را انتخاب میکنند.

* برگزاری جشن ولنتاین امروزی از دو کشور فرانسه و انگلیس آغاز  گردیده است.

* ابتدا کارتهای تبریک ولنتاین را هر کس خودش تهیه میکرد اما از سال 1800 کارتهای تبریک ولنتاین تجاری به بازار عرضه گشت. البته این کارتها نیز دست نوشته و دارای نمادهای ولنتاین نقاشی شده بودند. سپس کارتهای تبریک چاپی جایگزین آنها گردید.

* در گذشته دور در ایتالیا و انگلیس رسم بر آن بود که زنان مجرد پیش از طلوع آفتاب روز ولنتاین از خواب برخاسته و لب پنجره اتاق خود می ایستادند تا مردی از مقابل پنجره آنان عبور کند. اعتقاد بر آن بود که با اولین مردی  که در آن روز ببینند، ظرف یکسال  ازدواج خواهند کرد. شکسپیر نیز در نمایشنامه هملت به این باور اشاره کرده است.

* در برخی کشورها رسم بر این است که مردان جوان روز ولنتاین لباس به زنان هدیه میدهند. چنانچه زن آن لباس را برای خود نگه دارد نشانه آنست که زن خواهان ازدواج با آن مرد است.

* در فرانسه پسران اسم معشوقه خود را روی آستین لباسشان می نوشتند تا به همه بگویند: ازحس من آگاه شوید.

* در زمانهای گذشته در ولز چنین  مرسوم بود که در سالروز ولنتاین قاشقهای چوبی به یکدیگر هدیه بدهند. روی این قاشقهای چوبی معمولا نقش قلب و کلید و قفل کنده کاری شده بود. معنی این کنده کاریها چنین بود: "تو قلب مرا گشوده ای" یا "کلید دروازه قلب من دست توست."

* برخی باورهای آمیخته با خرافات نیز در رابطه با روز ولنتاین وجود دارد.  اگر در این روز سینه سرخ از بالای سر دختری عبور کند او با یک ملوان ازدواج خواهد کرد و اگر گنجشک عبور کند همسرش مرد فقیری میشود اما بسیار خوشبخت خواهند شد و اگر آن پرنده سهره  باشد آن دختر با مردی پولدار ازدواج خواهد کرد.

* کودکان انگلیسی در صدها سال پیش در این روز مانند بزرگترها لباس بتن میکردند و خانه به خانه به ترانه سرایی و آواز خوانی میپرداختند.

* اما در ژاپن روز ولنتاین به گونه ای دیگر مرسوم است. روز ولنتاین این دختران هستند که باید به مردان شکلات هدیه بدهند. زنان شاغل به اجبار باید به تمام همکاران مرد خود بویژه رییس خود شکلات هدیه بدهند. اما در روزی موسوم به "روز سفید"(WHITE DAY) که تاریخ آن 14 مارس میباشد مردان برای جبران محبت خانمها به آنها هدیه میدهند. البته اغلب فقط به دوستان دختر خود. هدیه مردان معمولا یک لباس زنانه سفید رنگ است.

* در چین هم افسانه ای  وجود دارد که نمادی از عشق است و روز ولنتاین چینی ها محسوب میگردد. این روز هفتمین روز از هفتمین ماه در تقویم چینی  است. این روز فستیوال دختران نیز نامیده میگردد. در این روز مردم چین به ستاره ها خیره میشوند. دختران نیز دعا میکنند تا کدبانوهای با کفایتی در آینده شوند و همچنین شوهر مناسبی نصیبشان گردد. پسران مجرد نیز دعا میکنند  تا هر چه زودتر معشوق خود را بیابند.

* بنابراین روز ولنتاین از روم به فرانسه و انگلیس  وسپس به آمریکا راه یافت و اکنون در تمام جهان جشن گرفته میشود .

دلسوخته

 

چگونه استیل شخصی داشته باشیم ؟

 

با توجه به ارتباطهای متفاوتی که باافراد مختلف داشته ام،
ایـن مــوضوع برایم کامـلاً روشن شـده کـه سـوء تـدبیرهـای
بسیار زیـادی در مـورد "استیل" وجــود دارد. استیل قیمت،
سن، و یا سایز نیست و بایـد توجه داشت که می توان آنرا
به راحتی آموزش دید.

استـیل از یـک سـو، آگـاهـی فـردی اسـت و از سـوی دیـگر
اعتـماد بـه نفـس. بـه عبارت دیگر می توان گفت که نوعی
نگرش است. مبین شخصیت و روحیه شماست. اظهار این
مـطــلب است که شما ارزش دیـده شـدن و تـوجه کـردن را
دارید. دانستن نقاط قوت و ضعف است تا توانایی هایتان را
برجسته تر نموده و کاستی ها را از میان بردارید. میان احساس خوب داشتن و ظاهری آراسته داشتن تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد.

البته در مبحث استیل، طرز پوشش نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ اما استیل و مد را نباید با هم تلفیق کنیم. مد فقط به طرز پوشش ارتباط دارد، اما استیل ندرتاً به لباس پوشیدن ارتباط پیدا می کند. مد به لباس بستگی دارد و استیل به فردی که لباس ها را می پوشد.

استیل مظهر منحصر بفرد بودن هر انسانی است. بیانگر این موضوع است که همه ما با هم فرق داریم. مخالف این تصور واهی است که یک نوع اندام ایده آل وجود دارد که همه باید آنرا الگو قرار دهند. مخالف این امر است که تنها یک طرز لباس پوشیدن درست وجود دارد که برای همه خانم ها مناسب است. استیل همیشه قدرتمندانه میدرخشد چراکه اثبات می کند خلاقیت و ابتکار پایان ناپذیر است.

اسلوب مختلفی که در استیل های شخصی نمود پیدا می کنند منکر این امر هستند که "ایده آل" وجود دارد. استیل کار خود را انجام می دهد. استیل همواره موارد نو و غیر معمول را در خود نهفته دارد.

استیل مبتنی بر دموکراسی است. معتقد است که هر خانمی می تواند برای خود هویتی را خلق کند که منحصر بفرد باشد و سپس آنرا از طریق آرایش و لباس پوشیدن ابراز کند.

در عین حال نباید فراموش کرد که استیل بار اشرافی را نیز با خود به همراه دارد. میان افرادی که لباس هایشان را "انتخاب" می کنند و کسانی که فقط لباس می پوشند، تفاوت ایجاد می کند. به جهان اثبات می کند که پوشنده لباس حق انتخاب دارد و استیلش منحصر به خودش می باشد.

در استیل، هوش و ذکاوت نیز وجود دارد، چراکه نیازمند درک شخصی افراد از خودشان می باشد. استیل نیازمند ارتباط تنگاتنگ افراد با خودشان است در غیر اینصورت فرد نمی تواند کلیه زوایای وجودی خودش را در یک زمان به معرض ظهور بگذارد. موجودیت انسان ها آنقدر پیچیده است که سخت بتوان با هر نوع لباس پوشیدنی آنرا به نمایش گذاشت.

استیل خوش بین است. باعث می شود خوش بینی خود را به نمایش بگذارد. باور استیل بر این است که شما فرد صاحب سبکی هستید، جهان مکانی برای ابراز اسلوب متفاوت است، و زندگی ارزش آنرا دارد که برای ابراز سبک های خود در آن تلاش کنید.

بدون ریسک کردن، هیچ استیل خاصی بوجود نخواهد آمد. بدون کشف جنبه های نوی شخصیت خود، بدون کشف این مطلب که چه کاری به شما کمک می کند، و چه چیزهایی سبب شکست شما می شوند، نمی توانید حس داشتن استیل را در خود پرورش دهید. اگر بتوانید این قابلیت را در خود افزایش دهید، می تواند به عنوان پل پرتابی برای رشد شخصی شما به شمار رود.

برخی از افراد هستند که استیل را به دلیل ماهیت مادی گرایانه نقد می کنند، اما این افراد استیل را با مد اشتباه گرفته اند. مد نوعی دل مشغولی است که هر چند وقت یکبار تنها به خاطر تغییر ذائقه، عوض می شود تا علاقه مصرف کننده به خرید افزایش پیدا کند.

استیل از ناهنجاری ها و در هم ریختگی ها جلوگیری می کند. نوعی سازماندهی به بازهارهای شلوغ عرضه است. نوعی حق انتخاب که بیش از اندازه درگیر فشارهای خارجی مانند تبلیغات نشده باشد. استیل ای که با شخصیت شما سازگاری داشته باشد، و لازم نیست فصل به فصل تغییر پیدا کند. همچنین لزومی هم ندارد که برای همیشه مانند روز اول باقی بماند. همانطور که شخصیت شما در طول زمان تغیییر پیدا کرده و کامل می شود، استیل هم می تواند تکامل پیدا کند.

استیل واقعاً نوعی درک فردی است که با انتخاب فردی اعمال می شود – و این انتخاب فردی به آن موجودیت بخشیده و آنرا وارد جهان مادی می کند.

دلسوخته

 

تاثیر رنگها بر زندگی

 

رنگ ها بر روح و روان ما تاثیرگذارند

طریقه تاثیرگذاری رنگ ها بر روحیه ما بخشی مهم از رابطه ما با دنیای اطرافمان را تشکیل می دهد و در مغز ما نوشته شده است که برخی رنگ های خاص، واکنش های خاصی را در روح و روان ما ایجاد خواهد کرد. رنگ ها بر همه حواس ما تاثیر میگذارند. دیدن رنگ ها می تواند حال و هوای خودآگاه و ناخودآگاه ما را تغییر دهد. رنگ ها حتی بر غذاهایی که می خوریم اثر می گذارد و این راه خوبی است که از طریق آن می توانیم ببینیم رنگ ها چگونه بر ما تاثیر می گذارند و این چطور به غرایز اولیه ما برمی گردد. تصور کنید سبزیجات آبی رنگ بخورید، معمولاً از خوردن غذاهایی که آبی، سیاه یا بنفش رنگ باشند اجتناب می شود و اگر هم طعم آن را بچشید، اشتهایتان کور می شود.

رنگ و فرهنگ

رنگ و روحیه در پیش زمینه های فرهنگی مختلف معانی مختلفی دارد. اینجا ما از زمینه فرهنگ ایران استفاده می کنیم اما این اصول معمولاً در سراسر جهان یکسان است.معانی رنگها که از کودکی بما آموزش داده میشود از این قرار است: قرمز = خطر، سبز = طبیعت، سفید = صلح، سیاه = ناراحتی.

روش های درمانی مختلفی به وجود آمده که از رنگ ها برای تاثیرگذاری بر روی بخش های خودآگاه و ناخودآگاه مغز استفاده می شود. روانشناسان دیرزمانی است که قدرت رنگ ها را—رنگ های گرم و رنگ های سرد-- بر ذهن ما را شناخته اند. سایه های روشن تر مربوط به خلق و خوی لطیف تر بوده، روحیه را تقویت کرده و در فرد ایجاد آرامش می کند. رنگ های تیره تر ، پرطراوت و انرژی دهنده بوده و تاثیر بیشتری دارند. با استفاده از رنگ های یک فام می توانید روحیه ای موزون و هماهنگ ایجاد کنید. رنگ سفید رنگ ها را شدیدتر نشان می دهد و سیاه رنگ ها راخفه می کند. با درک رنگ ها و رابطه آنها با روحیه می توانید از آن بعنوان ابزاری بسیار نیرومند در طراحی استفاده کنید. با ترکیب رنگ هایی خاص یا اضافه کردن یک سایه خاص به یک رنگ میتوانید جو مورد نظر را ایجاد کرده و پیام آن طراحی را تحت تاثیر قرار دهید.

رنگ ها علاوه بر روحیه های مختلف، با فصل های مختلف نیز در ارتباط اند، که خود حال و هوای خاصی را ایجاد می کند. استفاده از رنگ های مربوط به هر فصل می توانید یک روحیه خاص را ایجاد کنید. به نمونه های زیر دقت کنید:

بهار = سبز، قهوه ای روشن، زرد روشن--تازکی و طراوت

تابستان = سفید، زرد، نارنجی—جنبش و چالاکی—رنگ های جامد در وسط سایه های تیره/روشن

پاییز = قهوه ای، سبز تیره، قرمز، نارنجی—اینها سایه های تیره تر هستند

زمستان = سفید، قرمز تیره، بنفش و ارغوانی

حالا ببینیم رنگ های مختلف برای ما چه معنا و مفهومی دارند و چطور می توانیم از آنها برای تقویت روحیه خود استفاده کنیم. یکی از بهترین راه ها برای نگاه کردن به رابطه رنگ ها و روحیه، انتخاب برخی از متداولترین روحیاتی است که در طراحی استفاده می شود و نشان دادن رابطه رنگ ها با آنها است.

انرژی دهنده / گرم

قرمز، نارنجی، زرد، قهوه ای یک رنگ گرم خنثی است—رنگ های آتش

 

 

 

مهیج و محرک

زرد—روشن، رنگ ها گرم تاثیری نیرومند و دیرپا بر جای می گذارند.

 

 

 

حیرت آور

رنگ های تک در ترکیب با رنگ های دیگر حسی حیرت آور ایجاد می کند. اگر رنگ ها به طور طبیعی با هم نمی خواند، می توانید یک تمرکز خاص ایجاد کنید و مردم را محبور کنید که به دقت نگاه کنند.

 

 

 

زنانه

صورتی، بنفش یاسی—معمولاً با استفاده از سفید در ترکیبات رنگی تیره تر می توانید دیدی زنانه ایجاد کنید. همچنین با استفاده از رنگ نقره ای به همراه رنگ های روشن تر می توانید دیدی لطیف و ظریف بسازید.

 

 

 

دراماتیک

تیره قوی—قرار دادن رنگ های تیره و روشن در کنار یکدیگر چشم اندازی دراماتیک ایجاد خواهید کرد.

 

 

 

طبیعی

رنگ های لطیف تر و مختلط تر معمولاً با سایه های طوسی تیره و گرفته می شود.

 

 

 

مردانه

در اکثر طراحی ها از رنگ های تیره به همراه قهوه ای و گاهاً آبی استفاده می شود.

 

 

 

جوان

کاملاً مغایر یا کاملاً موافق. رنگ هایی که خیلی پرطراوت یا خیلی کمرنگ یا پریده رنگ باشند.

 

 

 

آرام

معمولاً رنگ های سرد از بنفش تا سبز و آبی و طوسی—وقتی رنگ ها مغایر را از ترکیب بیرون می کنید، استرس آن کمتر می شود.

 

 

 

آرامش بخش

سایه هایی از آبی، بنفش یا سبز به همراه رنگ خنثی یعنی طوسی

 

 

 

رنگ ها و شما

همانطور که می بینید رنگ ها و روحیه های مختلف به اصلی ترین ادراک های روحی و روانی ما وابسته است. با در نظر گرفتن کاربرد رنگ ها، می توانید با طراحی خاص خودتان، بر احساستان تاثیر بگذارید. انسانها در سطوح مختلف با هم ارتباط برقرار می کنند و از حواس خود استفاده می کنند. تاثیر گذاشتن روی روحیه و خلق و خو چیزی است که شرکت ها و کمپانی های تجاری مختلفی درصدد رسیدن به آن هستند. همچنین می توان از آن در محیط زندگی استفاده کرد مثلاً خانه یا محل کار. کمی وقت گذاشته و درمورد واکنش خود به برخی رنگ های خاص و معنا و مفهوم آنها برای خود فکر کنید. همه ما ایده و درک متفاوتی از رنگ های مختلف داریم اما با کمی تعمق خواهید دید که قوانینی کلی در دیدگاه همه ما نسبت به رنگ های مختلف وجود دارد .

 

دلسوخته

 

 

انتخاب عطر مناسب برای خانمها

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است. اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد.

بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در 6 گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، میوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز می توان پیدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین 6 گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند.

عطرهای سرد

این قبیل عطرها معمولاً بوی تمیزی، جوانی، و انرژی می دهند. درون مایه ی رایحه ی این قبیل عطرها بوی اقیانوس ها را در ذهن زنده می کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام "آب" ، "یخ" ، "باران" ، و یا "خنک" به کار می رود و معمولاً در شیشه های آبی تولید شده و جعبه های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می شوند. خانواده ی این قبیل عطرها بیشتر برای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد میشود. از مشهورترین انواع این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Issey Miyake L'Eau de Issey

Bulgari Blu Notte

Marc Jacobs Rain

Giorgio Armani Acqua di Gio

Davidoff Cool Water

عطرهای میوه ای

رایحه ی این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه به رایحه ی عطرهای خنک است با این تفاوت که قدری شیرینی نیز در آن احساس می شود. درون مایه ی اصلی این قبیل عطرها معمولاً دربردارنده ی رایحه ی مرکبات است مانند لیمو، پرتقال، و گریپ فرود. البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو، و تمشک می دهند. خانم هایی که این قبیل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بین و خوش مشرب بوده، و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از جمله معروف ترین عطرهای میوه ای که این روزها از طرفدارهای زیادی برخوردار هستند عبارتند از:

Fresh Sugar

Acqua di Parma Colonia,

 L.A.M.B. by Gwen Stefani

Cartier Eau de Cartier

عطرهای گلی

خیلی راحت می توانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید. بوی یک یا دو گل در آنها به راحتی قابل تشخیص است. درون مایه ی اصلی این نوع عطرها دربردارنده ی رایحه ی گل های مختلفی نظیر: رز، یاسمن، یاس، و مریم است. این قبیل عطرها مختص خانم های رمانتیک با روحیه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت به این نوع عطرها علاقه ی خاصی دارند و می توان گفت که این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط بانوان است. از جمله معروف ترین عطرهایی این گروه نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Dior J'Adore

Stella McCartney Stella

Yves Saint Laurent Baby Doll

Salvatore Ferragamo Incanto Charms

عطرهای خوراکی

این قبیل عطرها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه ی اصلی بوی این عطرها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل عطرها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود. چند نمونه از محبوب ترین عطرهای خوراکی عبارتند از:

Aquolina Chocolovers

Thierry Mugler Angel

Britney Spears Fantasy

Comptoir Sud Pacifique Vanille Abricot

عطرهای شرقی

این قبیل عطرها دارای رایحه ای گرم، تند و معطر هستند. درون مایه ی اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل عطرها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند. از جمله معروف ترین عطرهایی که می توان در این گروه جای داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Yves Saint Laurent Opium

Guerlain Shalimar

Calvin Klein Obsession

عطرهای چوبی

این عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیر تز و جاافتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه ی چوب، خزه، صندل، سدر، و  نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

Gucci Rush

Fendi Palazzo

Miss Boucheron

6 نمونه از محشرترین عطرهای زمستانی

گاهی اوقات زمستان می تواند خشن و بی رحم باشد و به پوست شما آسیب وارد کرده و سلامت کلی بدنتان را با مشکل مواجه سازد. خوب می توانیم به راحتی و با استفاده از عطرهای مخصوص زمستان با رایحه های تر و تازه هم خودمان را خوشبو کنیم و هم کاری کنیم تا بدنمان احساس گرمای بیشتری کند. اسپری و عطرهای مختلفی را می توان در زمستان استفاده کرد اما بهتر است هر عطری را که انتخاب می کنید از زیر گروه عطرهای چوبی باشد و بوی درخت سرو در خود داشته باشد. بوی چوبی که در این نوع عطرها احساس می شود سبب می شود که گرمای بیشتری را احساس کنید و دمای بدن به طور نرمال بالاتر برود.

برخی از انواع فعلی عطرهایی که می تواند به شما گرما بدهد

این عطرها آنقدر خوشبو هستند که مطمئنم شما حاضرید تشک برقی خودتان را بدهید تا فقط چند قطره از این عطر را به شما بدهند.

1- Splendor  از Elizabeth Arden

استفاده از این عطر باعث می شود که در تمام طول روز حس شادابی و گرما در بدن شما ایجاد شود. درون مایه ی این عطر رایحه ای شبیه به ویستریا و نخود شیرین می دهد. از آنجایی که اغلب از مشک سفید درست می شود، کلیه حواس شما را نیز ارتقا می بخشد.

2- Coco  از Coco Chanel

این عطر گرم و تند که در خانواده ی عطرهای شرقی قرار می گیرد، گرما و حرارات بسیار زیادی را به شما هدیه می دهد. Coco به عنوان یک عطر کاملاً کلاسیک شناخته میشود و بوی تند آن سبب ایجاد حس گرما در فرد می شود.

3- Lovely از Sarah Jessica Parker

این عطر دارای رایحه ای دوست داشتنی می باشد. در آن از عطر چوب مرکبات بکار رفته و زمانیکه شما از آن استفاده می کنید نه تنها تبدیل به یک فرد دوست داشتنی می شوید بلکه احساس گرما و حرارات نیز پیدا می کنید. درون مایه ی بوی این عطر عنبر سفید، مشک و چوب است. برای اینکه بوی آن ماندگاری بیشتری داشته باشد به همراه لوسیون بدن و ژل حمام ارائه می شود.

4- Vanilla Fields

اوه هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید. افراد با سلیقه این عطر را انتخاب می کنند. درون مایه ی این عطر مخلوطی از رایحه ی وانیل، ایلیانگ، بنفشه، ترنج و یاسمن است و در گروه عطرهای شرقی و گرم طبقه بندی می شود.

5- Organza از Givenchy

اگر می خواهید احساس گرما و راحتی داشته باشید و تصور کنید که همواره کنار شومینه نشسته اید، این همان عطری است که می تواند این حس را در شما زنده کند حتی در محیط کار!  این عطر حس خوبی را در شما ایجاد می کند و با استفاده از آن می توانید در تمام طول روز حس شادابی و سرزندگی خود را حفظ کنید.

6- Red Ginger از Suzanne Lange

گفته می شود که این عطر دارای خاصیتی است که نزدیک به پوست باقی می ماند و سبب می شود که شما احساس گرما کنید. درون مایه ی این عطرگرم و دارای آمیخته ای از بوی خوش دارچین، جوز، میخک، و ترنج است. از آنجایی که بوی شیرین و تند این عطر با گرما و حرارت خاصی همراه است، در ردیف عطرهایی قرار می گیرد که حتماً باید در زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.

دلسوخته

 

تاثیرا ت SMS‌ در روابط اجتماعی

تا به حال فکر کرده اید که اگر بیش از حد SMS بازی کنید چه اتفاقی می افتد؟ داستان آن به این شکل است.

از همان ابتدای دنیا، انسانها درصدد پیدا کردن راه های جدید و راحت برای برقراری ارتباط از فواصل دور بودند. اولین تلاش آنها استفاده از پیک یا پیغام آوران و گفتن اطلاعات به آنها بود. این پیک ها افرادی آموزش دیده با حافظه ای بسیار عالی بودند که می توانستند بین فواصل بسیار دور مسافرت کنند تا بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

بعد روزی از روزها، یک نفر علامت ها و نمادها را اختراع کرد. خیلی زود این رمزها و نشانه ها برای نوشتن با یکدیگر ترکیب شدند. این اختراع جنگی ناتمام را تا همین امروز بین مکالمه کلامی و نوشتاری برپا کرد. خیلی زود حافظه عالی پیک و پیام رسان جای خود را به اختراع جدید که نامه نامیده می شدند داد. خوشبختانه، پیام رسانان هنوز می توانستند شغل خود را حفظ کنند و این مسافت ها طولانی را مسافرت کردن و نامه ها را به گیرنده های خود برسانند.

بعد تلگراف اختراع شد، که ضربه دیگری به ارتباط کلامی و همچنین به پیام رسانان بود. ناگهان ارتباط سمبلیک را می توانستند خیلی سریعتر از پیام رسانان به فواصل خیلی دور بفرستند.

به نظر می رسید که ارتباط کلامی دیگر جلال و عظمت سابق خود را به دست نمی آورد، اما این دیدگاه خیلی سریع با اختراع تلفن توسط یک اسکاتلندی بی پایه و اساس شناخته شد. خیلی زود ارتباط کلامی جایگاه سابق خود را به دست آورد چون خیلی بهتر از تلگراف بود.

بخش عمده قرن بیستم، تلفن وسیله ارتباطی متداول بین مردم بود اما در اواخر آن، SMS (خدمات پیام کوتاه) روی کار آمد. ابتدا تصور می شد این خدمات بیهوده و بلااستفاده است تاجاییکه صنعت تلفن همراه در امریکا آن را جرء خدمات رایگان برای مشترکین خود قرار داد. اما امروزه SMS یکی از متداولترین استفاده هایی است که مردم از تلفن همراه می برند.

حال این سوال پیش می آید که SMS چطور از نظر اجتماعی بر ما تاثیر می گذارد؟

دوره سوال پرسان

اولین تاثیر آن این است که SMS دادن به شکل اعتیاد درمی آید. معتادان به SMS همیشه موبایل به دست هستند و منتظر اینند که صدای بیپ بیپ زنگ اس ام اس را بشنوند و سریعاً به آن پاسخ دهند. اگر دقت کنید این افراد همیشه در اس ام اس هایشان یک سوال وجود دارد تا طرف مقابل مجبور به دادن یک اس ام اس دیگر برای جواب آن بشود و آنها هم بطور مداوم اینکار را تکرار کنند.

استفاده مکرر از سوال ها در ذهن شما ریشه می گیرد و رابطه تان را با مردم در زندگی واقعی هم تحت تاثیر قرار می دهد. خیلی زود این پدیده به همه جا تعمیم مییابد؛ سوال به متداولترین شکل ارتباط بدل می شود. وقتی فقط سوال وجود داشته باشد دیگر استفاده از علامت سوال بی جا و بی معنی خواهد بود و زندگی هم تا ابد تغییر خواهد کرد.

سندرم "رکسان"

برای آندسته از شما که فیلم "رکسان"، استیو مارتین را ندیده اید باید بگویم که این فیلم داستان دو مردی است که عاشق یک زن می شوند. آن مردی که سنش بیشتر بود، به خاطر بینی بزرگش با خود فکر می کند که هیچ شانسی برای به دست آوردن آن زن ندارد به همین خاطر سعی می کند با نوشتن نامه ها واشعار عاشقانه به آن دیگری کمک کند که نظر زن را به خود جلب کند. طبیعتاً زن با این نامه ها عاشق میشود اما یک مشکل کوچک وجود دارد: مردی که عاشقش شده بود به هیچ وجه آن مردی که فکر می کرد نبود.

از قدیم وضع به اینصورت بود که برای آشنا شدن با کسی وقتی او را می دیدید شماره تلفن او را می گرفتید یا شماره خودتان را می دادید و بعد با او تماس می گرفتید. الان هم هنوز به همین شکل است منتها جای آن تماس با دادن اس ام اس تغییر یافته است. مردم با اس ام اس های طول و دراز رابطه شان را شروع می کنند. درواقع هیچ راهی وجود ندارد که بفهمید واقعاً با چه کسی ارتباط برقرار می کنید. در همه جای دنیا مردم عاشق کسانی می شوند که درواقع همانی نیست که فکر می کنند عاشقش شده اند، به عبارت دیگر می توانیم آن را سندرم "رکسان" بنامیم.

تاثیر 160 حرفی

در هر اس ام اس از 160 حرف می توانیم استفاده کنیم و این یک یا دو نتیجه در بر خواهد داشت. یا آن اس ام اس پر از اطلاعات بیهوده می شود چون فرد سعی می کند از همه آن 160 حرف استفاده کند یا یک پیام بلند باید سانسور شود تا در قالب آن 160 حرف در بیاید.

جوابگویی در قالب این 160 حرف، مردم را شرطی می کند و آنها این را وارد ارتباطات اجتماعی خود هم می کنند. به این طریق در گفتگوهای عادی روزمره مردم حرفی برای گفتن به همدیگر نخواهند داشت.

جدایی های اس ام اسی

به هم زدن رابطه کار خیلی زشت و ناراحت کننده ای است و اگر صادق باشیم میبینیم که هیچ کس از به هم زدن رابطه اش با کس دیگر لذت نمی برد. خیلی ها آنقدر مرد نیستند تا حرف خود را رو در رو به طرفشان بزنند، برای اینکار وسیله دیگری بر میگزینند. در گذشته قبل از اینکه تلفن اختراع شود، آنها با دادن یک یادداشت به طرف مقابلشان اینکار را می کردند. بعد ها پشت تلفن این افراد برای رسیدن به هدفشان سکوت اختیار می کردند تا طرف مقابل منظور آنها را متوجه شود. اما اکنون خیلی راحت با ارسال یک اس ام اس پیامشان را به فرد مقابل می رسانند.

احتمالاً فکر می کنید که چه چیز بدتر از به اتمام رساندن رابطه با اس ام اس است؟ پاسخ آن این است: اس ام اس اینترنتی. چقدر بد است اگر با اینکار بخواهیم به طرف بفهمانیم که حتی ارزش 20، 30 تومان پولی که با اس ام اس موبایل باید پرداخت کنیم را هم ندارد.

افزایش اضطراب

گاهی اوقات پیامی می فرستیم که جواب آن را لازم داریم. با تلفن زدن جوابمان را فوراً دریافت می کنیم (و جواب ندادن تلفن به این معنی است که فرد در دسترس نیست) اما با اس ام اس احتمالات زیادی وجود دارد: تلفن همراهشان را با خود نبرده اند؛ دوست ندارند جواب شما را بدهند می خواهند از شما دوری کنند؛ یادشان رفته جواب شما را بدهند؛ یا وقت برای جواب دادن اس ام اس ندارند. وقتی شما منتظر پاسخ آن اس ام اس هستید، که ممکن است اصلاً هیچوقت به دستتان نرسد، خیلی از این افکار (و صدها فکر دیگر) از ذهنتان عبور می کند و به این طریق اضطرابتان بیشتر میشود. این افزایش اضطراب فشار خونتان را در سالهای آتی زندگی بالا می برد که مشکلات زیادی را در بر خواهد داشت.

دلسوخته

 

۴ قدم برای ایجاد نظم در منزل

آدم های خیلی منظم معمولاً خیلی وسواسی و ایرادگیر هستند. این خیلی آزار دهنده است.

فروید این وسواس را ناشی از آن می داند که فرد توسط پدر یا مادری کم صبر و کم حوصله تربیت شده باشد. چه حق با فروید باشد یا نباشد، تشخیص غیر متعصبانه آن در عمل غیر ممکن است.

این ایده که افراد منظم باور دارند که قدرت نفی کردن و رد کردن قانون های اساسی طبیعت در دست آنهاست، خیلی مشکل ساز است. این افراد تصور می کنند که وقتی یکبار همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهند، فراتر از رانش قاره ها و توسعه و گسترش زمین است. اما دومین قانون ترمودینامیک می گوید زندگی به سمت بی نظمی در حرکت است، نه نظم—یعنی هیچ کس تا به حال شیر را روی زمین نریخته تا برگشتنش را به ظرف آن تماشا کند. به طورخلاصه، تقریباً غیر ممکن است که فردی منظم باشیم اما هنوز هم کارهایی خارج منظم بودن انجام دهیم.

اما منظم بودن، مسئله ای کاملاً متفاوت است. همه ما می توانیم هر از گاهی یک ساعت وقت بگذاریم و نظم و ترتیبی به کارهایمان دهیم. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم 4 مرحله مهم در این راه را به شما آموزش دهیم. بدون اعمال توجه بیشتر، منظم نخواهید شد. اما ماهی یکی دوبار، بعد از اینکه دیدید همه چیز دور و برتان درهم برهم و به هم ریخته شده است، به این چهار مرحله ایجاد نظم برگردید.

قدم اول: از وسائل و اموالتان صورت برداری کنید

همه چیز را کنار هم بیاورید و ببینید وضعیت بی نظمی و در هم برهمی اوضاع از چه قرار است. اگر مشغول مرتب کردن و منظم کردن میز کارتان هستید، همه چیز را از روی میز و داخل کشوها برداشته و روی زمین بریزید. اگر کمدتان را می خواهید مرتب کنید، آن را هم کاملاً خالی کرده و محتویاتش را روی زمین بریزید. هر چه که هست باید صحنه را کاملاً خالی و پاک کنید چون می خواهیم همه چیز را از نو شروع کنیم.

یک ورق و خودکار برداشته یا یک فایل جدید در کامپیوتر ایجاد کنید و در آن لیستی از همه وسائل و موجودیات بردارید. نگران این نباشید که چه چیزهایی را لازم است بیرون بریزید و کدام ها را نگه دارید. فقط این لیست را درست کنید.

قدم دوم: حذف کردن غیرضروری ها

با استفاده از لیستی که در مرحله قبل تهیه کردید، باید قبل از هرگونه نظم دهی دوباره، کمی از بار این لیست کم کنید. درغیر اینصورت فقط وقتتان را تلف می کنید.  برای این منظور باید معیاری تعیین کنید که برحسب آن بفهمید کدامیک از وسائلتان را لازم دارید و کدامها را ندارید.

این مرحله خیلی مرحله سختی است. بیرون انداختن وسائل برای همه دشوار است. همه ما دوست داریم همه چیزمان را تا ابد الدهر نگه داریم. اجازه بدهید کارتان را کمی راحت تر کنم. برای روی میز کارتان، هر چیز را که بیشتر از یک ماه است از آن استفاده نکرده اید را دور بریزید. البته نمی توانید پیشبینی کنید که این ماه لازمتان می شود یا نه. برای کمد و کشوها هم وضع به همین صورت است. مطمئناً لباسهایی را در کمدتان پیدا می کنید که حتی یکبار هم نپوشیده اید. درست است؟ پس نگه داشتن آن هیچ فایده ای ندارد. دور ریختن لباسهای کهنه و از قیافه افتاده که دیگر نیاز به تذکر ندارد.

قدم سوم: تعیین جا برای هر یک از وسائل

حالا که وسائل غیر ضروری را دور ریخته اید، آنچه که باقی مانده را باید در فضایی که دارید جاسازی کنید. نکته مهم این است که به چه صورت باید این وسائل را گروه بندی کنید که دیگر به سیستم قبلیتان دچار نشوید. روشی که انتخاب می کنید، تاحدی تعیین می کند که تا چه مدت می توانید این نظم و ترتیب را حفظ کنید. سعی کنید چیزهای مشابه را با هم دسته بندی کنید تا وقتی جای جدیدی برای آنها پیدا می کنید خیلی خوب و مرتب کنار هم قرار گیرند و استفاده از آنها ساده تر باشد.

قدم چهارم: جمع کردن دوباره دسته های وسائل در یک توالی منطقی

تا اینجا تقریباً کارتان تمام شده است. فقط یک مرحله باقی مانده که در این مرحله باید همه آن وسائل را دوباره به جای خود برگردانید. قبل از انجام اینکار، از بهترین و کارآمدترین روش استفاده کنید، روشی که به خاطر نگه داشتن آن چندان ساده نباشد اما کارآمد باشد. به ترتیب حروف الفبا، از بزرگ تا کوچک، به ترتیب اولویت و...هر روشی را که انتخاب می کنید باید مناسب شما باشد طوریکه حداقل یک هفته تا یک ماه آینده را بتوانید این نظم را حفظ کنید.

در این مرحله آخر است که سعی می کنید به دنیای بی نظمتان کمی نظم وارد کنید، نظمی که تا اغتشاش و ریخت و پاش دوباره حداقل چند صباحی پا بر جا باشد.

دلسوخته

 

تاثیرات هنردرمانی بر ...

هر چند روانکاوی سنتی دارای مزایای بیشماری می باشد، اما با این حال روش های درمانی بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارند که می توانند در بهبودی بیماران نقش مهمی را بازی کنند، در این میان می توان به موسیقی درمانی، هیپنوتیزم، و حتی رنگ درمانی اشاره کرد. هر یک از موارد فوق الذکر مقیاس های مختلفی از موفقیت را در درمان بیماری های مختلف از خود نشان داده و در برخی موارد نیز بهبودی کامل را با خود به همراه داشته اند. در این میان هنر درمانی نوعی تکنیک درمانی است که میکوشد موقعیت احساسی بیمارانی که از ناراحتی های روحی و روانی رنج می برند و یا مورد آزار و اذیت های احساسی قرار گرفته اند را بهبود بخشد.

هنر درمانی بر پایه ی این عقیده استوار است که برای بیماران روندی را ایجاد کند که در آن چیزی جز شفا و تثبیت زندگی وجود نداشته باشد. افراد بسیار زیادی هستند که آسیب های روانی شدید و سخت را تجربه کرده اند و به هیچ وجه نمی توانند آنها را به زبان بیاورند. هنر درمانی خروجی آسانی را برای بیماران فراهم می آورد تا به واسطه ی آن بتوانند احساسات محصور و عواطف آسیب دیده خود را که به طور شفاهی قادر به ابراز آنها نیستند را در قالب هنر نشان دهند.

این تکنیک همچنین برای کودکانی که هنوز به طور کامل صحبت نمی کنند و از دایره ی واژگانی محدودی برخوردار هستند نیز کاربرد دارد. بچه های کوچک معمولاً از حس هنری بالایی برخوردار بوده و به طور ذاتی خلاق هستند. آنها می توانند احساسات و عواطفشان را به راحتی و با نقاشی و ترسیم خطوط ابراز کنند. اغلب کودکان زمانی که در خانه به آنها مداد شمعی یا گواش داده می شود احساس خوبی پیدا می کنند، چرا که احساس می کنند اجازه دارند احساساتشان را از طریق کار هنری که انجام میدهند ابراز کنند.

با این دید می توان گفت که هنر درمانی می تواند به عنوان ابزاری  مفیدتر و مناسب تر نسبت به صحبت کردن برای برقراری ارتباط به کار گرفته شود. کودکان بیشتر گرایش دارند که وقایع ناخوشایند را از طریق هنر ابراز دارند. کودکان زمانیکه نمی توانند و یا نمی خواهند حرفی را به زبان بیاورند خیلی راحت آن را در قالب تصویر بر روی کاغذ می آورند. حتی آسیب های روانی که ریشه در اعماق روح فرد دارند و در ناخودآگاه او جای گرفته اند، خیلی راحت از طریق هنر از درون فرد بیرون کشیده می شوند. زمانیکه این احساسات منفی از درون فرد به بیرون بیایند، فرایند بهبودی انجام می پذیرد و روح فرد پالوده خواهد شد.

هنر درمانی می تواند به منظور درمان بیماری های روانی متعددی مورد استقاده قرار بگیرد، که از جمله آنها به این موارد می توان اشاره کرد: اختلال دو قطبی، و اختلال استرس پس ضربه ای (این نوع استرس پس از یک تصادف شدید بوجود می آید). این روش علاوه بر اینکه می تواند به بهبود سلامت روانی و احساسی افراد کمک کند، قادر است تا آگاهی و هشیاری فردی، و توانایی های شناختی را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و از میزان استرس کاسته و اثر ضربه های احساسی وارده از تجربه های تلخ عاطفی گذشته را از میان بر دارد. هنر درمانی می تواند حتی برای درمان کودکانی که در یادگیری با اختلال مواجه هستند نیز موثر واقع شود.

با توجه به قابلیتی که هنر به فرد می دهد، او می تواند احساسات خود را با زبان بی زبانی ابراز کند. روان درمان های که با استفاده از هنر درمانی به معالجه ی بیماران خود می پردازند به آنها آموزش می دهند که چگونه می توانند میان هنر و زندگی روزمره خود ارتباط برقرار کنند و چگونه می توانند احساسات خود را ابراز کنند تا به بهبودی دست پیدا کنند. این گونه روان درمانگر ها باید هم در عرصه ی هنری و هم در عرصه ی روانپزشکی به طور کامل آموزش دیده باشند. از آنجایی که هنر درمانی به عنوان یک شیوه ی درمانی به حساب می آید، از اینرو متخصصی که از این تکنیک به عنوان یک راه درمان استفاده می کند، لزوماً نباید شخصاً از استعدادهای هنری بالایی برخودار باشد.

هنر درمانی می تواند علاوه بر بهبود وضعیت روحی باعث بهبود وضعیت جسمانی بیماران نیز بشود. به عنوان مثال می تواند میزان درد، استرس، تنش و اضطراب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. هنر درمانی همچنین برای ایجاد مهارات های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هنر درمانی نه تنها می تواند برای افرادی که از اختلالات عصبی و یا آسیب های احساسی رنج می برند مفید واقع شود بلکه همچنین می تواند به افرادی که خجالتی، کمرو، و یا منزوی هستند و نمی توانند در موقعیت های مختلف اجتماعی از خود عکس العمل مناسب نشان دهند، نیز کمک کند. به طور کلی می توان گفت هنر درمانی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی و کمک برای ارتقای خوب بودن و سلامت فیزیکی و احساسی به کار می رود.

هنر برای همه – مزایای هنر

هنر زبان جهانی است. هزاران سال پیش، انسان های اولیه سرگذشت خود را از طریق طراحی هایی بر روی دیواره های غارها بیان می کردند. در طول سالیان دراز، هنرمندان شرح حال افراد مختلف و به طور کلی تاریخ را از طریق نقاشی، ترسیم اشکال متفاوت، معماری و پیکره سازی به نسل های بعدی انتقال می دادند. شادی، غم، خشم، صلح و سایر احساسات بشر از طریق طرح ها و لکه های رنگ به آیندگان بازتاب داده میشده.

غنی سازی فردی

هنر به ما قابلیتی را می دهد که به واسطه ی آن می توانیم خودمان را ابراز کنیم. به وسیله ی این نوع بازتاب ما می توانیم با سایر افراد ارتباط برقرار کنیم. ما احساسات، افکار و تجربیات  منحصر بفرد خودمان را به تصویر می کشیم. زمانیکه شما هنر دیگری را می بینید و یا در مورد آن مطالعه می کنید، درست مثل این است که دنیا را از چشمان او مشاهده می کنید.

حتی اگر کارهای هنری شما هیچ موقع در گالری ها به نمایش عمومی گذاشته نشوند، اما باز هم نگه داشتن این بازتاب های شخصی می تواند فواید بیشماری را برای شما به دنبال داشته باشد. خلق یک اثر هنری آرامش بخش است و به خالق اثر کمک می کند که با فشارهای روزانه و شرایط سخت روبر شده و بر آنها فائق آید. پزشکان معمولاً برای کنترل فشار خون بالا و یا سایر بیماری هایی با استرس همراه هستند، به بیماران پیشنهاد می کنند که خودشان را از طریق هنر درمان کنند. خلق یک اثر هنر کار ارزشمند و خطیری است و همچنین می تواند عزت نفس افراد را بالا ببرد.

دلسوخته

 

خانه ای رمانتیک - شمع و رایحه ای دلپذیر

 

زمانی که شمع می سوزد و روشنایی می دهد، محیطی
آرام و حس لطـیفی را ایـجاد مـی نماید. در این مقاله قصد
داریـم شما را با تکنیکی آشنا کنیم که بـه واسـطه آن می
توانید از زیـبایی و آرامشی کـه شمـع مـی تواند بـه محیط
خانه ی شما بدهد-بدون هیچ گونه نگرانی- لذت بـبرید. به
طـور انتخـابی مـی توانیـد از زیبـایی و ظـرافت شمـع های
معطر و درخشان به سلیقه ی خود لذت ببرید.

1- شمع اگر در معرض نور قرار بگیرد، خشک می شود. به
همیـن دلیـل سعی کنید هیچ گاه آنها را پشت پنـجره و یـا
در معرض مستقیم نور قرار ندهید.

2- شمع را در محوطه باز و یا در معرض باد نگذارید چرا که جریان هوا شعله ها را فروزنده تر می کند و این امر باعث می شود که از عمر شمع کاسته شود.

3-  فتیله ی شمع باید حداقل 2 سانتیمتر بالاتر از موم شمع قرار بگیرد تا مدت زمان شعله ور بودن آن افزایش پیدا کند.

4- شمع های بدون محافظ را باید درون یک ظرف مناسب قرار داده و سپس روشن کنید.

5- سوختن شمع جالب است اما اگر درون ظرفی باشد که بعداً باز هم بخواهید از آن استفاده کنید، پاک کردن ظرف کار دشواری است. به همین دلیل بهتر است ابتدا به اندازه 3 سانتیمتر در ظرف آب بریزید و بعد شمع را درون آن بگذارید و روشن کنید. زمانیکه شمع را خاموش کردید، اجازه دهید تا شمع های آب شده خشک شوند، بعد ظرف را برگردان کنید و به آسانی موم شمع را از آن خارج نمایید. برای پاک شدن کامل هم می توانید ظرف را برای 15 دقیقه درون یک جعبه یخ قرار دهید و سپس موم های شمع را به راحتی از داخل آن خارج کنید.

6- شمع های شناور نیز از انواع دیگر شمع های جدید هستند که به تازگی به بازار عرضه می شوند. از این نوع شمع ها، هم می توانید به طور رسمی برای یک میهمانی شام مجلل و هم به طور غیر رسمی صرفاً برای یک پیک نیک در حیاط خلوت استفاده کنید.  اگر شمع های شناور را در ظرف کریستال شفاف پر از آب قرار دهید، شاهد انعکاس نور زیبایی خواهید بود. استفاده از آب مقطر از ایجاد جرم در جداره ی ظرف خودداری می کند و شناور بودن شمع ها را نیز بهتر نمایان می سازد.

7- اجازه دهید موم آب شده سفت شود تا بتوانید آنرا راحت تر از ظرف خارج کنید. این کار را می توانید به کمک یک دستمال و یا حوله ی نرم انجام دهید. همچنین می توانید از کاغذ خشک کن و اتو نیز استفاده کنید؛ به این ترتیب که کاغذ خشک کن را بر روی موم قرار بدهید و سپس آنرا با اتو گرم کنید تا موم مجدداً آب شده و جذب کاغذ خشک کن شود.

8- اگر پیش از روشن کردن شمع آنرا درون فریزر قرار دهید خیلی آرام تر و نرم تر می سوزد. به این منظور شمع را داخل پلاستیک یا فویل قرار داده و سپس در فریزر بگذارید تا فتیله آن رطوبت به خود نگیرد.

9- زمانیکه از شمع های پایه بلند و پهن استفاده می کنید، بهتر است هنگام روشن کردن فتیله، مقداری از موم اطراف شمع را نیز آب کنید تا هم برای مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید و هم شعله یکنواخت تر بسوزد.

10- پیش از وقت شام و یا شروع میهمانی، یکبار شمع ها را روشن کنید و بعد فوراً آنها را خاموش نمایید تا در هنگام روشن کردن سریع تر و آسان تر روشن شوند.

11- شمع را زمانیکه تقریباً 3 سانتیمتر به انتهای آن مانده باید خاموش کنید.

12- برای خاموش کردن شمع، فتیله ی آنرا درون موم مایع و یا آب فرو کنید. دقت داشته باشید که برای این کار باید از یک ظرف نسوز استفاده کنید. این روش سبب می شود که در موقع خاموش کردن دود زیادی ایجاد نشود و فتیله ی شمع نیز در جای خود قرار بگیرد.

شمع آرایی

در این قسمت ترفند های جالبی را به شما آموزش می دهیم که به واسطه آن می توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را زیباتر سازید. با استفاده از شمع آرایی می توانید به جای جای خانه خود زندگی، طراوت، و زیبایی هدیه کنید.

نکته 1 – شمع در اندازه و ابعاد مختلف یکی از وسایل تزئینی است که می تواند هر جای خالی خانه را به زیبایی پر کند. می توانید با افزودن انواع سایزهای شمع به محیط خانه، نوعی حس رمانتیک به آن قسمت بدهید. همانطور که یک کوه با قله های کوچک و بزرگ چشم هر بیننده ای را بیشتر به خود جلب می کند تا یک دشت صاف، شمع های کوتاه و بلند نیز خیلی بیشتر نظر افراد را به خود جلب می کنند.

نکته 2- با استفاده از آینه می توانید گیرایی شمع ها را افزایش دهید. اگر آینه را در پشت شمع ها قراردهید، نور آنها چند برابر می شود. شیشه های بلوری و کریستالی نیز گزینه بدی به شمار نمی روند. با استفاده از این روش هم محیط زیباتر می شود و هم نور منعکس شده خیره کننده تر می شود.

نکته 3 – می توانید رایحه های مطبوعی نیز به آن اضافه کنید. برخی از رایحه ها هستند که در کنار هم بوهای دلپذیری را ایجاد می کنند. از جمله اسانس هایی که من به شخصه به آن علاقه دارم مخلوطی از سیب ترش و شکر است. این دو نوع اسانس در کنار یکدیگر بوی فوق العادهای را ایجاد می کنند. یک بار امتحان کنید و از رایحه دلپذیری که خلق کرده اید لذت ببرید.

نکته 4- جا شمعی های تزئین شده. زمانیکه به تعطیلات نزدیک می شویم همه سعی می کنیم که میزهای خود را تزئیین کنیم. چند جام بدارید  آنها را از توت یا آجیل پر کنید و بعد یک شمع در وسط آن فرو کنید. بعد جام ها را در نقاط مختلف میز بچینید.

نکته 5 – استفاده از رنگ های متنوع نیز خلاقیت دیگری است که میتوانید در این زمینه از آن بهره بگیرید. استفاده از شمع های کوتاه و بلند در رنگ ها و ابعاد مختلف کار جالبی است. به عنوان مثال در پاییز می توانید از شمع های قهوه ای، قرمز و زرد استفاده کنید. به رنگ برگ های پاییزی فکر کنید.

نکته 6 – به شمع از زاویه ی هنری نگاه کنید. این روزها از شمع به عنوان نوعی دکوراسیون و چیدمان هنری نگاه می کنند. به عنوان مثال می توانید تکه های مربع شکل پارچه و یا شیشه در رنگ های مختلف را در بالای طاقچه ی شومینه قرار دهید و سپس روی هر یک از آنها یک شمع در رنگ و اندازه های مختلف بگذارید. با انجام این کار متوجه می شوید که فضای شومینه چقدر بیشتر خودش را نشان می دهد و ترکیب رنگ ها چه تاثیری بر روی زیباتر کردن فضا دارند .

دلسوخته

 

روشهای انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با چهره

 

آیا تا به حال از رنگ موهایتان خسته شده اید؟ خوب، چرا
رنگشان نـمی کنید؟ وقتی می خواهید موهای خودتان را
رنگ میکنید، ممکن است برای انتخاب رنگ مناسب دچار
تردید شوید. امـا نکاتی هست که استفاده از آنها اینکار را
برایتان ساده تر می کند.

اگر به تازگی وارد وادی رنگ کردن مو شده اید و برای اولین
بار است که می خواهید موهایتان ر ا رنگ کنید، میتوانیـد
بـا رنـگ موهای موقت شروع کنید. رنگ موهای موقت پس
از چند مرتـبه شسـت و شو از بین میروند، اما رنگ موهای
دائم اینگونه نیستند و با شست و شو از بین نمی روند. پس می توانید کارتان را با رنگ موهای موقت شروع کنید، مگر اینکه رنگ کردن مو را بخواهید برای پوشاندن تارهای سفید مو یا دو پرده یا بیشتر روشنتر یا تیره تر کردن موهایتان انجام دهید.

موقع انتخاب رنگ مو، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به اینصورت توصیف می شود: بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند: روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و...

رنگ پوست: رنگ پوستتان گرم است یا سرد؟ اکثر رنگ موها در دو دسته گرم یا سرد جای می گیرند. اگر رنگ پوستتان طلایی، زیتونی یا تیره است و پشمانی قهوه ای یا تیره دارید (اکثر آسیایی ها، افریقایی-امریکایی ها و لاتین ها در این دسته جای میگیرند)، پس رنگ مویتان از نوع گرم است. اگر رنگ پوستتان روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است، از نوع رنگ موی سرد هستید. شما معمولاً موقع برنزه کردن اول قرمز شده و می سوزید و رگ های روی مچ دستتان آبی رنگ است.

انتخاب درجه رنگ مناسب: اگر رنگ پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید. رنگ های تیره ومشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محومی کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید. اگر رنگ پوستتان سرد است، از رنگهایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، رنگ هایی مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

افرادیکه در کودکی رنگ موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین رنگ پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که رنگ پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند. اگر رنگ مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر میخواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو رنگ خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، رنگ موی تیره بهتر است تا رنگ موی بلوند.

درمورد رنگ موی قرمز و شرابی هم باید بگویم که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. مسئله مهم این است که درجه وسایه رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان بیشتری سازگاری را داشته باشد. خانم هایی که رنگ پوستی روشن یا صورتی رنگ دارند، رنگ موی قرمز و شرابی بیشتر از همه به آنها می آید.

رنگ کردن رنگ موی خاکستری به خاطر بافت زبری که دارد خیلی سخت است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از رنگ موی موقتی که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید. رنگ موهای موقت کمتر از رنگ موهای دائم مو را خراب می کند. اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

برای آندسته از افرادیکه می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشنتر یا تیره تر کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند، بهتر است که در خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند. اگر موهایتان قهوه ای روشن است، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یکدفعه بلوند روشن کنید.

دلسوخته